måndag 20 augusti 2012

Vi Var.Vi Är.

Vi är.
Vi var.
Vi är inte vi längre.
Du är du.
Jag är jag.
Du kunde ha varit du och jag.
Det kunde ha varit ett du och ett jag.
Tillsammans.
Men du är bara ett stort ego.
Och vi är resterna av våra liv.
Vi är den falnande askan efter en brand.
Och jag går fri nu.
Ifrån din tärande aska.
Som du strök mig över allt med.
Ja jag går fri nu.
Så fri ifrån allt som var och är du.
Allt det vackra och det rena.
Som du sökte mig för.Det du såg i mig.
Det du ville ha,ta och bedra.
Allt det finaste som du och jag möttes i.
Allt det som du förstörde.
Allt som du knäckte och raserade.
Ja jag går fri nu.
Fri ifrån din ambivalens och din dominans.
Fri från dina spel och dina turer.
Fri från din icke kärlek.
Fri från dina missbruk.
Och jag är resten av mitt liv.
Resten av min tid.
Mitt liv,min kraft och min kärlek.
Allt det som du sökte ville ha.Tog fick och krossade.
Slog sönder med allt ditt hat.Din kyla.Ditt,förakt.
Och din ambivalens.
Jag är jag och stolt över att jag är jag.
Allt det som du försökte ta ifrån mig.
Bryta ned och förgöra.
Kränka och sänka.
Allt det som du hatade bort ur ditt liv.
Och med alla dina tillgängliga medel.
Och jag är allt det jag alltid har varit.
Och den som jag vill gärna fortsätta att vara.
Befriad ifrån ditt förakt.
Ditt inferno.Och ditt relationsdrama.
Och ditt brutala relaterande.
Befriad ifrån.
Ifrån allt som var du.
Ifrån allt som var ett falskt vi.
Som var bara en som gällde.
Och det var du.

3 kommentarer:

Mario sa...

Waw waw! Kärlek till alla som vait där.
Jag vet hur otroligt underbart livet kan bli efter den värsta resan och det fruktansvärda mötet i kärleken som var bara en enda stor fet lögn.

Sune sa...

Den största revanshen är om man börjar att må bra i sitt eget liv utan att vara i beroende och besatthet av en störd personlighet.Det kan aldrig en kall och missbrukande människa ta.Därför så söker ofta den illvilliga upp en om man visar att man börjar känna sig fri efter den värsta resan.Man vet ju att dessa individer kan aldrig vara i lyckan av kärlek och sex i full kapacitet.Ju mer skit otroheter svek lögner o missbruk desto större kick.Tragiskt att möta och ett helvetesjobb att få tillbaka allt man förlorat i känslor och tid.

Mannen sa...

Kram till dig vackra fina du.Värd guld.Manne

Rum