tisdag 27 mars 2012

Jag Lägger Mina Händer.

Jag ser dig nu, precis som du var, precis såsom du är.
En missbrukare av kärleken och av den kvinnan/kicken/objektet.
Hon som du vill ha kärlek av.
Och det enda du kan är att använda andra människor.
För de olika behoven drifterna och projektionerna.De som du anser dig att behöva.
Just då,just nu, just där och just här i ditt ego-liv.
Och vad jag än gjorde,gör eller vill göra.Så kan ingenting lyckas med dig.
Du kan bara relatera agera och fungera utifrån ditt missbruk.Din objektsyn.
Och utifrån ditt grandiosa ego.Samt utifrån din maktfullkomlighet.
Det är ingenting eller någon som kan få dig att bli någonting annat.
Det kanske är dags att du tar ditt ansvar nu och söker hjälp?
(Det som du aldrig kommer att göra).Du har inte kapitulerat ännu.
Inför dig själv och ditt ego och inför dina missbruk.
Men jag som mötte dig fick gå i de program som du själv aldrig gått i.
Och kommer aldrig i ditt högmod.
Och i ditt grandiosa vansinne aldrig att söka dig till.

Och jag lägger mina händer.Jag ber alla böner.jag kapitulerar inför maktlösheten.
Att ha älskat någon som dig.Som visade sig till att bestå av ett grandiost ego.
Oemottaglig för kärleken.Och inkapabel till att ge och ta emot kärlek och intimitet.
I en verklig relation.Och du kränkte mig i allt.Och missbrukade,sårade knäckte och sänkte.
Och gjorde allt för att smutsa ned det vackraste ärligaste och renaste.
Det som du såg i mig i min kärlek för dig.Allt det som du sökte för att kicka upp dig av.
Och för att sedan bryta ned och avvisa och kränka till din botten.
Och sedan fly vidare i ditt sex och kärleksmissbruk.

Och nu återigen så kunde du bara ge mig ditt gift.I allt ditt hat och din kyla för mig.
Och det gift som du sprutar in när man öppnar en glipa för dig.
Det gift som består av dina missbruk.Där på din missbrukare - resa.
Genom livet, kroppar hjärtan och själar.

Det finns ingen kärlek där.
Hos dig och ingen nåd och ingen öppning.In till ditt hjärta.
Ingen kärlek för mig, för den jag är,det jag gav, och det jag skulle vilja ge dig.
I all kärlek försoning och ett verkligt möte.Det verkliga mötet som du aldrig kan vara i.
Men som du söker för att tanka upp dig av.
Och för att sedan missbruka,avvisa,knäcka kränka och fly.
I din ambivalens och i ditt ego.Det finns ingen äkta ånger och gottgörelse.
Eller ens en vilja inom dig själv.Till att ställa till rätta i kärlek.Inget öppet hjärta och villighet.
Till att försonas och att mötas i kärlek och intimitet.
Du är inne i din besatthet och i ditt beroende.Av ett annat objekt i ditt liv.
Som du missbrukat och kickar på.Just nu i  dina efterspel i relationen.
De spel som du alltid spelar i dina intima relationer.
Och det är ditt val,ditt liv.Men tänk på den som möter dig.
Och det priset den får betala för dina val och ditt ego.

Ps:Jag vet idag flera månader efter allt detta,som revs upp inom mig då du sökte mig igen.
Att jag har fått alla svar nu.Det finns ingenting där hos dig som är kärlek för mig.
Allt var en lögn och ett missbruk för dig.Och den kylan som du visade så omgående.
Då du kickade igång igen på ditt sista kick-objekt.
Och jag var åter helt utan betydelse för dig mera än som ett hatobjekt.
Har aldrig mött något liknande i mitt relativt långa liv.
Kan fortfarande inte förstå hur man kan fungera som du visar dig att göra.
Och tackar mig själv för all medvetenhet och kraft och bearbetning.
Som jag fick återigen göra efter att du sökte min kontakt.


Din kick.
Din tripp.
Ditt grandiosa vansinne.

7 kommentarer:

Sune sa...

Så sant så sant.Du kan aldrig lyckas med en missbrukare som inte vill eller kan söka hjälp och kapitulera för sig själv och i sitt skadegörande i sina relationer.Du som älskat och älskar blir till sist så sjuk av medberoende.Att du söker hjälpen.Ge upp är svårt när känslorna finns.

Got2b sa...

Jag är tacksam för programmet. Tacksam över de insikter jag fått. För det tankesätt som programmet var inledningen till då för länge sen (96) när jag började. Vi fick lära oss om ringarna på vattnet, att vårt sätt att leva och tänka skulle ge effekter på människor runtom oss. Det har det gett. Innerliga relationer till många av dem. Men min narcissist blev värre. Jag kom ju undan. Jag blev starkare och mer att reta upp sig på.

Anonym sa...

Ja det är verkligen fruktansvärt svårt när känslorna finns
men inte är besvarade på ett bättre sätt än
att det förstör allt liv
all glädje all passion allt hopp all spontanitet all livslust alla skratt all gemensam tid
allt bara missuppfattas hela tiden och snor energin från glädjen
och blir till en kamp hela tiden om ingenting om makt om rädsla
Det är verkligen fruktansvärt svårt när det glimmar till vid minnet av ögonen,
när sårbarheten som man såg når ens hjärta och man känner all ömheten man kände.
Men man måste ta sig därifrån och ställa sig frågan: vad vill jag honom och få till svar : helst ingenting alls .
För sin egen skull.

LyckanNu sa...

Instämmer med det att jag ser, jag ber, jag inser,
och därför ska jag återigen knäckas och lida.
Av den onårbarheten och oviljan till kärlek och försoning.
En verklig relation denna gång.Allting handlar om ett missbruk av andra människor som redskap för det ena eller andra.Och den solidaritet man själv tror på för den man älskat existerar inte i grunden.Största beviset på det var det brutala avslutet ocgh att man var utbytbar helt utan sorg smärta eller ångest.Missbrukarresan genom livet hjärtan kroppar o själar.Utan samvete och skuld.Ett pris som kostar skjortan för den som mött och möter det.Därför är all terapi och program livsviktiga redskap för att kunna tillfriskna och överleva.Samt delade erfarenheter.

Mario sa...

Ja kära någon vad ont det gör att åter möta missbrukaren som bara ser vad han eller hon kan tanka upp sitt ego av.Kicka igång på något man tydligen har fast beviset om motsatsen fick man ju i relationen.Då man skulle brytas ned avvisas samt svartmålas.Och som du beskrivit det kickas ut och bytas ut.Vandrande katastrofer är dessa sex,relations o kärleksmissbrukare.Och totalt kalla om det rör sig om en psykopat eller narcissist.De vet vad de gör och hur de gör det.Allt är manipulationer och frustrationer för den som möter upp i vad man tror var stor kärlek och passion och verkligt möte.Men som slutar i slaskhinken.Endera som en sopa eller som död.Som sagt tvångsvård existerar ju inte för dessa galningar så vad återstår?

Samos sa...

Ett ego kan man aldrig nå.Det finns ingen kärlek och kamp för en själv där.Inget ansvar eller ens försök till gottgörelse eller förlåt.Glöm aldrig att du är värd all kärlek och kraft allt det som du själv är och vill.
Svikaren går aldrig fri men missbruket fortsätter i all oändlighet.
Det blir bara värre som min terapeuft sa för en störd kall personlighet.Det finns ingen självrannsakan eller mod där att göra det bättre.

Lelle sa...

Tack igen för dina insikter och skärpta texter de värmer mig.I all min smärta över att möta det egot som du beskrivit i dina texter.You can never win! Så sant så sant.

Rum