torsdag 26 januari 2012

Det Handlar Inte Om Kärlek.

Kan passion,attraktion,stor kärlek,gemenskap,vänskap,ömsesidighet bara vara en lögn?
Det är många som beskrivit mötet med vad man trodde var,allt detta.
Allt som serverades på ett silverfat i den glorifierande inkörsfasen till,
en störd och illvillig personlighets sjuka relaterande.
 " Den Stora Kärleken ".
Som slutar med att känna sig som en utsugen kanyl,dumpad i en container!
Alla lögner,manipulationer,som ledde in i en störd individs nät av otroheter,svek,missbruk,frustrationer,skadegörande relaterande you name it!
Det handlade aldrig om kärlek för den störde!
Och då kan man ju undra vad handlade det om då?
Hur kan en människa spela passionerad,attraherad kär,själsfränder,
gemensamma intressen och värderingar med mera, med mera!
Och sedan kränka missbruka och misshandla kärleken och dess objekt?
För att sedan visa hat förakt och kyla för den som älskat gett och satsat.
Och blev vald just för de ändamålen!
För att kränkas missbrukas dumpas och bytas ut!
Helt ofattbart!
Du som varit där,du vet vad det innebär.
Och det viktigaste att veta är du är inte ensam om att ha mött denna galenskap och förgörelse.
Ge aldrig upp ditt liv,för någon som försökte krossa allt,som är liv kärlek och gemenskap!

6 kommentarer:

Mario. sa...

Shit du slår huvudet på spiken! Exakt så går det gick det till.Och nu kryper jag på alla fyra dumpad,sviken krossad och tillintetgjord,.Av en alkis sex o kärleksmissbrukare.
Jag bara dör av dina exakta beskrivningar! Du säger allt och det hjälper mig att se att det är inte mig det var och är fel på.Kärleken till dig!

Ontheotherside sa...

Jag tror att de tror på kärleken, att sökandet efter det perfekta offret är deras bild av förälskelse. För mitt ex var det absolut så. Han trodde verkligen att han älskade mig. Men det var en ensidig kärlek. Min kärlek till honom var offrets. Vi måste komma ihåg att dessa nedbrytare inte har någon som helst lust till insikt och därför också sällan är medvetna om vad de sysslar med...

LyckanNu sa...

Tack för din kommentar!De är helt klart så att kicken av förälskelseruset och den rätta speglingen som ett objektman ses som styr en missbrukare av sex kärlek och kemiskt beroende i övrigt.Tillkommer även en peronlighetsstörning så saknas självrannsakan skam skuld och
ånger.Det svåraste är att inse att allt var en lögn den förföriska inledningsfasen till en ickekärleksrelation som visar sig först när greppet är satt och sedan börjar nedmonterandet och nedbrytandet av den man är det man ger och den man vill vara.Ingenting räcker allt ska förgöras.Ine´gen som inte mött allt detta fattar hur det hela går till.Men det viktigaste är att inse att det finns och fanns ingen kärlek där i en tom kall och missbrukande störd människa.Ett hästjobb att läka och bli frisk och fri i kropp och själ.Beundransvärt vad många individer som gör och gjort det jobbet.Det jobbet som dessa förgörare skapar ger och flyr själva bara vidare.

Ontheotherside sa...

Ja. Det är en sanslös kamp som sätter eviga spår.

Carina sa...

Tack för din blogg och dina inlägg.Läser och läser och börjar sakta men säkert få kraften med hjälp av all kunskap att bryta mig loss från förgörandet,av mig och min kärlek för denna störda personlighet.

Anonym sa...

Läser och läser shit allt stämmer.Kärleksbombad kär fast missbrukad dumpad utbytt!

Rum