söndag 11 december 2011

Det Totalitära Egot.

Det totalitära egot, i total avsaknad av ömsesidighet,kärlek och respekt.
Allt som en annan människa har och ger av sig själv,
anväder sig det totalitära egot sig av i sitt missbrukande.
Där allting handlar om att tillfredställa,
sina egna nycker behov drifter och begär.
Där allt handlar om makt och kontroll.
Där den som befinner sig i relation till egot.
Har ingen som helst talan,
och avvisas i alla sina egna behov och önskningar.
Det totalitära egot saknar all form,
av självrannsakan,skuld,skam, moral och empati.
Och  är i avsaknad av allt vad ömsesidighet och humanitet innebär.
Samt I avsaknad av  respekt,för den som används och missbrukas.

3 kommentarer:

Got2b sa...

Jag vet inte om du läst det jag skrivit på slutet om otrohet. Just det du skriver här var mitt försvar för att jag hittade en annan man som gjorde mitt liv värt att levas. Alla dessa egenskaper besatt exet, Egot.

Anonym sa...

Jag vet hur det känns.Jag har varit där!Värsta mötet med en hjärtekrossare och förtryckare av all kärlek.

Anonym sa...

Maktmissbruk i en kärleksrelation är en sjuk människas störda syn på sex kärlek och den som älskar.

Rum