tisdag 26 juli 2011

Narcissisten I Ditt Liv

Mötet med en narcissist,
innebär stora påfrestningar på en människas,
kropp själ och hjärta.
Energimässigt en dränering utan gränser.
Att tappa sitt eget inre fokus.
Att ständigt,befinna  sig i en ständig katastrofberedskap.
Få en förändrad världsbild.
En varaktig förändrad människosyn.
Upplevelsen  av att ha blivit grundlurad.
Känslan av kränkning.
Ett skadat självvärde.
Efter relationen arbetet för att återfå självvärdet.
Ens eget inre fokus och liv.
Samt arbetet för att återfå tillbaka tron på de värderingar,
människosyn, och livssyn,som man hade innan,
man blev utsatt för den krigsföring,
emot kärleken,humaniteten,solidariteten,med mera.
Det krig som narcissisten sysslar med i sin relationer,
till andra människor under sin livsväg !
Att  återfå tron på att man som människa och individ ,
är värd att älskas för den man är.
Samt som den människan man är och vill vara.
Att bli respekterad som den människan uppskattad och värdesatt !
Att återfå det självklara självvärdet.
Allt detta  kan vara någonting av det viktigaste i och efter mötet.
Mötet med en själsdränerare, hjärtekrossare,manipulatör,
egoist, sadist, förgörare, och sabotör.
En sabotör av de grundläggande mänskliga känslor och värderingar,
man har som medmänniska och individ !
Ett stort arbete.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din blogg den har stöttat mig på vägen ut ur denna galnings relatering till mig.Allt stämmer som du skriver om.

Anonym sa...

Hej! Jag är förbluffad och väldigt glad över att hitta din blogg. Jag känner igen mig i det du skriver. Har själv varit under isen och helt tagen i gisslan av en arbetskamrat. Det jag trodde var en själsfrände visade sig vara en man som ville föra ett fruktansvärt krig mot mig. Och han har totalt förstört hela min självkänsla och fått mig att känna att jag inte har ett existensberättigande. Dessutom har det hela skett för mer eller mindre öppen ridå på jobbet. De flesta har nog tagit hans parti. Han är så trevlig. Jag börjar inse att jag aldrig kommer att få någon ursäkt eller någon upprättelse.

Anonym sa...

Jag mötte min psykopat också på en arbetsplats.Förförisk charmör flera år yngre än mig.Jag tog ut skilsmässa från min man och gick in med öppet hjärta i kärleken trodde jag.Mycket sex i starten till att sedan bli mindre och mindre av och med den sexuellt avvisande ynglingen som levde sitt ständiga krog och sex och kärleksmissbruksliv.Som jag insåg efter några år vem jag hade mött.Den spelade sårbare alkoholisten som du så väl beskrivit sökande och seriös.Som visade sig vara en kall tom lögnare.Det hela slutade med psykakuten, och lång sjukskrivning för depression och ångest.Minekonomi totalkraschad på grund av sjukskrivningarna och min äldste son som föraktar mig för den yngre snorungen som tog all tid och plats i min vardag.Tack och lov för min del har jag succesivt tagit mig ut ur greppet och självfallet är jag nu utbytt mot ett nytt offer.Jag har tänkt ringa cheferna på hans arbete och tala om vilken psykopat och alkoholist han är.Men jag skiter i det hela nu eftersom jag tagit mig ur hans sjuka destruktiva kärleksmissbrukande av mig.Han sitter fortfarande på krogen och med ett nytt offer så klart misstänker att han går ned sig totalt i sin alkoholism och att han får bra hjälp på vägen nu med en likasinnad missbrukare.Tack för dina suveräna beskrivningar av dessa sex och kärleksmissbrukare med personlighetsstörning.

Rum