tisdag 3 augusti 2010

Det handlar om Kärlek

Läste om Charlotte Fruergaards tankar omkring kärlek.
 Hon arbetar som coach i kärleksfrågor.
Och artikeln i Dn i Juli fångade mitt intresse.
Hennes nyutkomna bok,  "Det handlar om Kärlek " .
Just det hon säger om att allting handlar om dig själv.
T.ex att den som byter kärleksobjekt,
 och skyller ifrån sig alla problem på sin före detta,
 och tror att den nya är bättre kommer att klara av en själv bättre,
 har allt som den andre inte hade m.m.
Allting kommer att upprepas i evigheter,
så länge man inte gör upp med sin egen problematik.
 Ingen kommer att vara bättre än den som du,
lämnat bakom dig,
om  du  sökt upp ett nytt kärleksobjekt,
och tror att allt blir bättre,i denna nya relation.
  En tröst till alla som blivit lämnade svikna övergivna och utbytta.
Och du som tror att du inte dög.eller duger,
 eller är värd att bli älskad för den du är.


Tack Charlotte Fruergaard för dina kloka ord.
 De tål att upprepas.....!

Ärligt talat snart tre år efter " Den Stora Kärleken ",
så kunde jag inte bry mig mindre om vad denne gör eller inte gör,
 efter sitt målmedvetna krig emot kärleken och mig.
Jag vet min egen kapacitet till kärlek samhörighet och solidaritet.
Och det  kan ingen ta ifrån mig även om denne förgörare gjorde allt för att förgöra mig min potential kärleksförmåga och kraft !

Inga kommentarer:

Rum